Terminsstart VT24

11 januari, 2024 av josefinemahler

Nytt år och dags för nya äventyr! I år har vi behövt byta dag till söndagar men det betyder att vi kan köra varje vecka denna termin! Vi kommer även köra igång familjescouterna Sagodjuren igen.

Första mötet blir 4/2 kl. 15 på Biblioteket då vi kommer ha scoutkårens årsmöte. Alla medlemmar har rösträtt men även övriga intresserade är välkomna som deltagare.

Familjescouterna Sagodjuren (0-7 år + en vuxen) kommer ha möten 10/3, 7/4, 19/5 och 2/6. De träffas på söndagar kl. 12-13.30. Mer info kommer närmare uppstart.

Våra spårare i avdelningen Insekterna (8-10 år) smygstartar LÖRDAG 24/2 och firar World Thinking Day. SÖNDAG 3/3 kör terminen igång även för nya scouter som vill prova på och då blir det pulka i Valberget. Veckomötena kommer vara på söndagar kl. 14-15.15. Terminsprogram kommer när vi kör igång.

I upptäckaravdelningen Blötdjuren (10-12 år) har vi för närvarande inga scouter. Vi kan starta upp avdelningen under terminens gång om det kommer nya scouter.

Äventyrarna i Höjdarna (12-15 år) och utmanarna i Rovdjuren (15-18 år) kommer samarbeta denna termin och tillsammans skapa sitt eget program med det de vill hitta på. Första träffen blir på utmanarhajken i Dömle nästa vecka, nästa planeringsträff blir efter årsmötet 4/2. För er finns det även möjlighet att vara ledare för familjescouterna eller spårarna, ta kontakt med oss om du är sugen på fler scoutäventyr!

Har du missat vår privata Facebookgrupp för medlemmar? Vi lägger upp bilder och info från verksamheten. Ansök om medlemskap du också! https://www.facebook.com/groups/742348453412152/

Facebook: Torsby Scoutkår
Instagram: @scouten_tor